13 Aralık 2013 Cuma

Yırtık Jean Tadilatı ve Paça Kısaltma

Birkaç hafta önce Çarşamba pazarından çok beğenerek ve inanılmaz makul bir fiyata almıştım bu pantolonu.Tam olarak istediğim bir model tesadüfen bir tezgahı karıştırırlen çıktı karşıma.Eve gelip denedim bedenide tam olunca değmeyin keyfime :) Sadece boyu uzun geldi birde bacağın üst kısımındaki yırtık bölüm yıkamayla biraz daha açıldı.
Bende pantolonun tersinde bir parça tela koyup ütü ile yapıştırdım bu şekilde daha düzgün bir görüntü oldu.Eğer sizinde bu şekilde yıpranmış jeanleriniz varsa tela ile tadilat yapabilirsiniz,çok pratik...






Gelelim paça kısaltmaya,dikiş ile ilgilenen arkadaşlarım muhakkak biliyorlardır bu uygulamayı. Bilmeyenler için ben bir kez anlatmak istedim.

   Benim kullandığım yöntem;
1.Paçayı istediğim uzunluktan 1cm kısa olarak içe kıvırıp ütülüyorum.


2.Pantolonun paçasını ters çevirip orjinal paça dikişini ütü çizgisinin üzerine denk getirip iğneliyorum.


3.Paçanın tersinden,orjinal dikişin hemen yanından tüm paçaya dikiş geçiyorum.


4.Fazlalık kısmı içe çevirip tekrar ütülüyorum ve kısaltma işlemim bitiyor.
Görüntüsü bu şekilde.



Benim pantolon paçası çok uzun olduğu için bu şekilde rahat kullanamayacağımı düşündüm ve overlok makinasında fazla kısımları kestim. Benim yöntemim bu şekilde,yapmak isteyenlere kolay gelsin :)




11 yorum:

  1. bende buna benzer bir yöntemle orijinal paça yapmaya çalışmıştım da biri uzun biri kısa olmuştu ve farketmeden öyle giymiştim :) sizin ki çok muntazam olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba çok yakışmış kotunuz. Bloğunuzu çok beğendim .Takipteyim bana da beklerim. :) http://hobylst.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, tabiki bende takibe aldım sizi :)

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım, güzel yöntemler gerçekten. Ben de telayı çok seviyorum, türlerine göre her yerde kurtarıcı oluyor gerçekten. Bu arada paça kısaltmada kullandığın yöntem de gayet iyi;) orijinalliği bozulmamış oluyor böylece;))) Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  4. ayyy cnm harika bir jean bulmuşsun, bana hiç denk gelmedi pazarda böle, bidaha sana takılayım ben:)))
    bazen jeanler çok yırtıl oluuor giyilmiyor, düzgün durmuyor dediğin gibi, böyle çok hoş durmuş. ellerine sağlık cnm:))
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. bilmediğim bir teknikti
    öğrettiğin için saol
    kolay görünüyor deneyeceğim mutlaka
    takibe başlıyorum :)
    sevgiler
    kibelem.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Her ikisi de çok iyi fikir. Tela zaten birçok yerde işe yarıyor. Paçalar da ne güzel orijinal haliyle kısalmış. Ve sonuçta çok yakışan bir jean , güle güle kullan canım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. çok iyimiş :)
    peki eskitme nasıl yapılıyor acaba çok güzel duruyor açık renk kotlarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bununla ilgili bende bir deneme yapmak istiyorum,en kısa zamanda post hazirlarim :)Sevgiler

      Sil
  8. Cok iyi fikirler ellerinize saglik. Paylasim icin tesekkurler :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil